Arab propaganda

SOWDY PRINCE TALAL CREATES ARAB NEWS CHANNEL DRESSED UP AS NEWS AGENCY……..

Islamo-con artists.

In white sheets but no hijabs, but don’t worry…..:

Jamal Khashoggi, Alarab’s general manager, said the new channel will be even-handed. “We are not going to take sides,” he told AFP in an interview. “I think a news channel should not have a political agenda… We should just be a news channel that provides accurate, objective information.”

Saudi prince Alwaleed bin Talal to launch pan-Arab news channel

AFP , Saturday 31 Jan 2015
Saudi Prince

Prince Alwaleed bin Talal during previous visit to Al-Arab HQ in Bahrain. (Photo courtesy of http://www.alwaleed.com.sa)

An outspoken, billionaire Saudi prince will on Sunday launch a pan-Arab satellite news channel aimed at challenging established networks in the region.

Prince Alwaleed bin Talal is a nephew of King Abdullah, who died on January 23.

In a highly conservative Islamic kingdom, Alwaleed, who holds no government rank, is unusual for his high profile and periodic comments about economic issues.

Broadcasting from 1300 GMT on Sunday, his Bahrain-based Alarab News Channel will be the latest player in the Arabic-language television market, after Qatar-subsidised Al-Jazeera became the first regional news broadcaster 19 years ago.

It will also be a rival for Dubai-based Al-Arabiya, established in 2003 and owned by Sheikh Waleed al-Ibrahim, a brother-in-law of Saudi Arabia’s late King Fahd.

Critics have accused both broadcasters of reflecting their owners’ political views, especially during the 2011 Arab Spring uprisings against authoritarian regimes in the Middle East and North Africa.

Cairo in particular complained about Al-Jazeera’s coverage of the blacklisted Muslim Brotherhood which Qatar was accused of backing.

Egypt arrested three Al-Jazeera reporters who have been charged with spreading false information. They remain in custody pending a retrial.

Al-Arabiya was meanwhile accused of supporting the interests of Saudi Arabia, which like Egypt considers the Brotherhood to be a “terrorist” group.

Both channels deny any slant in their coverage.

More here. H/T: Fjordman

2 Responses

  1. Curiously, bin-Talal is also a major shareholder at Fox News. Their reporting of the last Gaza skirmish was schizophrenic: local reporter in Gaza reporting more or less the same bla-bla as other channels and a number of Fox commentators sticking up for Israel.

Leave a Reply to Chanah Shapira Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.