Finland Finland and Israel Propaganda YLE

FINNISH FOREIGN MINISTRY WORRIED OVER ‘PROPAGANDA’ SITE’S NEGATIVE REPORTING ON FINLAND…….

 

The nerve, Finnish state broadcaster YLE does it all the time with Israel, and on the taxpayer’s dime.

yle propaganda

“The Foreign Ministry is closely monitoring how Finland’s national image is developing globally. Of course we hope that information about Finland spread worldwide is factual and truthful.  We are interested in what kind of picture of Finland is being conveyed around the world, since it affects our image,” said Foreign Ministry communications chief Keijo Norvanto.

NOTE: These states are very susceptible to the same kind of pressure that they exert against Israel, here’s yet more proof.

UPDATE: Vasarahammer adds: Finnbay is a Russian-funded disinformation website:

Iltasanomat: “According to Finnbay website, the operation is part of the activities of Novosti Helsinki, which is owned by a company called 12 Chairs Oy. This company received funding from Pravfond foundation that is set up by Russian Foreign Ministry.”

Note: Twelve Chairs is a Soviet era satirical novel written by Ilya Ilf and Yevgeny Petrov.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ilf_and_Petrov

Finnbay’s English-language news reporting under scrutiny

The English-language online news site known as Finnbay has come under heavy criticism for perceived inaccurate reporting on bilateral issues involving Finland and Russia. The Russian-focused think tank Aleksanteri Institute says the media organ may be propagandising its Finland-Russia reporting.

Kuvakaappaus Finnbay-nettisivustosta.
The English-language news site Finnbay has come under intense scrutiny for its reporting on Finnish-Russian relations. Image: Yle Uutisgrafiikka

Finnbay provides subscription-based English-language reporting about Finland for global distribution. The media organisation’s website also highlights the launch of English and Russian-language print versions this summer.

On Sunday Finnbay reported that Finland would continue its cooperation with Russia regardless of the views of the European Union and the United States. Following the publication of the news item, Finland’s Ambassador to Russia Hannu Himanen tweeted that the report was inaccurate.

More here.

2 Responses

  1. Finnbay is a Russian-funded disinformation website:

    Iltasanomat

    According to Finnbay website, the operation is part of the activities of Novosti Helsinki, which is owned by a company called 12 Chairs Oy. This company received funding from Pravfond foundation that is set up by Russian Foreign Ministry.

    Note: Twelve Chairs is a Soviet era satirical novel written by Ilya Ilf and Yevgeny Petrov.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Ilf_and_Petrov

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.