Pallywood

ISRAELI DEFENSE SECRET COMMITTEE CONFIRM AL-DURAH NOT KILLED AT ALL…….

 

Biggest hoax in the Frankenstian’s war against Israel.

muhammed-al-durrah fraud

Muhammad Al-Dura: The boy who wasn’t really killed

By BEN CASPIT
05/12/2013 20:06

Defense Minister formed secret investigative committee that concluded Al-Dura had not been hurt and the video was staged.

Dura was allegedly killed by IDF fire during the second intifada as he crouched behind his father, Jamal, crying. He became the most potent symbol of the Palestinian struggle; his name can still be heard around the world as a symbol of the Palestinian struggle.

At first, Israel did not deny that its forces had hit Dura, who had been caught in the crossfire between Palestinian and IDF forces at the Netzarim junction on September 30, 2000. The IDF admitted that it had hit and killed the boy. Following an investigation, however, the official army version changed: the IDF did not actually hit the boy.

But it was too late – the narrative had already gone viral.

In the meantime, 13 years have passed, during which various and sundry conspiracy theories have been suggest- ed, including claims that the boy was never even injured.

A few days ago, MK Nachman Shai met with Ya’alon to give him a copy of his new book, Media War Reaching for Hearts and Minds , which deals with the role of media in cur- rent military conflicts, including the Dura affair. Ya’alon then surprised Shai by saying that an investigation carried out by Israel shows that Dura was never hurt.

This theory has been circulating on the Internet for a few years already, but this was the first time that an Israeli defense minister was stating so publicly.

Today, Dura should be about 25-years-old, alive and kicking somewhere (unless he was killed later in a separate incident).

Kuperwasser confirmed the committee’s conclusion that that Dura had not been hurt at all and that the video clip, which was filmed by France 2 TV and aired around the world, had indeed been staged. This means that the France 2 TV channel report was erroneous, perhaps even knowingly.

More here.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *